Alla inlägg under november 2010

Av Britt-Marie E - 15 november 2010 14:39

Hejsan!

Den 7 januari åker vi till THailand. Först till Chang Mai där vi troligen kommer att stanna minst 4 veckor. Vi är naturintresserade också religion och kulturintresserade.

Vi kommer att göra intressanta utflykter mest på egen hand. På bloggen kommer vi också att sätta in bilder om det är möjligt. Följ gärna med på våran resa.

Av Britt-Marie E - 13 november 2010 18:15

Här är två naturbilder den ena är Blåsippor o Tussilago och den andra är taget i Ängelsberg som det finns en stor målning Nationalmuseet. Vackert! Ängelsberg







  





Av Britt-Marie E - 13 november 2010 17:58

Denna ros tog jag i vackra Ystad sommaren 2010




  

Av Britt-Marie E - 13 november 2010 17:06

Vad fantastiskt det är att vandra i ett vallmofält i Skåne.


Av Britt-Marie E - 13 november 2010 16:46

Lyssnade på Susanna Edhins föredrag som jag tyckte var väldigt bra:

Hon rekommenderar alla att känna efter vilken energinivå från 1-10 som är är

just nu. Ligger man lågt är det ens eget ansar att höja energinivån och hur gör man det:

Maten spelar en stor roll: Äter du dålig mat går det åt massor av energi från kroppen att göra sig av med den dåliga maten eller det du stoppar i dig.

Mat som ger energi är grönsaker med färg grön färg har hög energinivå,

även röd, Mat med färg är bra.

Ljuset : Promenader och frisk luft är viktigt

Sömn och Goda Rutiner

Andningen är viktigt: Börja med att pressa ut luften genom näsan så sker automatiskt en inandning, andas bara genom näsan då blir det balans mellan koldioxid=ut och syre=in.

Meditation, Avslappning och Goda tankar är också det som ger energi

Balans mellan arbete och vila är också viktigt

Umgås och ha roligt skratt och lek.

Jag kommer att fråga mig varje dag vilken energinivå jag ligger på och sedan ge mig det som ger mig mer energi om jag behöver det. Så bra!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards