Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Vad jag behöver tänka på för att Må Bra

Av Britt-Marie E - 13 november 2010 16:46

Lyssnade på Susanna Edhins föredrag som jag tyckte var väldigt bra:

Hon rekommenderar alla att känna efter vilken energinivå från 1-10 som är är

just nu. Ligger man lågt är det ens eget ansar att höja energinivån och hur gör man det:

Maten spelar en stor roll: Äter du dålig mat går det åt massor av energi från kroppen att göra sig av med den dåliga maten eller det du stoppar i dig.

Mat som ger energi är grönsaker med färg grön färg har hög energinivå,

även röd, Mat med färg är bra.

Ljuset : Promenader och frisk luft är viktigt

Sömn och Goda Rutiner

Andningen är viktigt: Börja med att pressa ut luften genom näsan så sker automatiskt en inandning, andas bara genom näsan då blir det balans mellan koldioxid=ut och syre=in.

Meditation, Avslappning och Goda tankar är också det som ger energi

Balans mellan arbete och vila är också viktigt

Umgås och ha roligt skratt och lek.

Jag kommer att fråga mig varje dag vilken energinivå jag ligger på och sedan ge mig det som ger mig mer energi om jag behöver det. Så bra!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie E - 21 november 2018 11:18

Vågorna går höga i blåsten   Bergen lyser upp i kvällsolen     Fantastiska regnbågar efter regnet. Gott om inte ätbara apelsiner.   Bonsaiträd utanför ett hotell.   Avokadon verkade mogna.    Ca 15 grader i vattnet. I...

Av Britt-Marie E - 15 november 2018 17:12

  Vi tog en långtur längs floden inåt landet.   

Av Britt-Marie E - 15 november 2018 17:06

        Vi tog en heldag nere vi stranden strosade så långt det gick, satt och löste korsord och njöt av det vackra vädret.                    ...

Av Britt-Marie E - 15 november 2018 17:03

    Vi tog en busstur upp till vackra Frigiliana med fantastisk utsikt och många trånga gränder att strosa i.    ...

Av Britt-Marie E - 11 november 2018 17:56

  Vi gick upp i soluppgången vid 8-tiden. Så vackert <3    Vi njöt av soluppgången <3       Gick en lång promenad längs stränderna, så vackert, inte många som badar nu men varmt och skönt i solen.       är   Nerja  är omslut...

Ovido - Quiz & Flashcards